minatankarochlitetill.blogg.se

En blogg om mig, familjelivet, inredning, hemmet, mina tankar och så lite till.

Dagens göra

Publicerad 2015-07-29 14:11:43 i Allmänt, Hemmet,

just nu har jag nyss skrapat en vägg på huset fri från färgflagner. Nu sitter jag och väntar på att väggen ska torka lite efter avsköljningen. Jag hade riktigt tur att solen kom fram, då går det lite fortare att torka. Sedan ska jag bara maskera lite runt fönster sen kan jag gå loss på färgen och måla. 
Man tycker att måla ett hus borde gå fort men med så mycket förarbete vi måste göra med tvätt/skrapning/slipning/grundfärg tar det en himla tid. Och ovanpå det ska man ha vädergudarna med sig.
 
Hur som helst, ikväll blir det bilbingo med kollegan Jessica. Hoppas på vinst. Det var alldeles för länge sedan. 
 
Nu målning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela